Lill-Zlatan och morbror raring

Ursh. har en uppgift i pedagogiskt ledarskap om manligt och kvinnligt. Vi ska titta i en barnbok och prata om könsrollerna i boken och sen ska men jämnföra det med sina egna tankar, med en artikel och sen så ska man reflektera över vad för konsekvenser synen på manligt och kvinnligt har för individen, gruppen och samhället! jag har inte ett dugg lust att göra det just nu. jag har ingen fantasi och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Ring mig om det är någon som vill diskutera manligt och kvinnligt med mig! så kanske jag får lite inspiration...

... har också läxförhör i engelskan imorgon om grammatik. jag fattar ingenting så det är det ju ingen idé att försöka lära sig för det kommer ändå inte sitta tills imorgon. jag kan iaf lite.

nej nu rymmer jag till tv och zappar lite. kanske finns nå bra?

Det är den här boken jag har valt. Den handlar om Ella, som kallas Lill-Zlatan, och hennes morbror "Raring" som är frisör. Lill-Zlatan och morbror gör allt tillsammans, men en dag kommer Steve och förstör allt...

Kommentarer
Postat av: lisa

det hade jag kunnat hjälpa dig med!!!! men nu kanske det är försent, jag tror till och med att jag har läst den där boken haha (mamma brukar köpa barnböcker till dagiset så får jag testläsa haha den är jättemysig)

2009-02-07 @ 09:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0