körkort och elbilar

Just nu sitter jag här och smuttar lite på min hallon och banansmoothie. mumma! Har precis skrivit klart mitt historiaarbete, hurra! Jag har hunnit med att övningsköra med pappa idag också :) en dag ska jag ta körkort!! Föresten så fick Moa körkort idag, Grattis :D Så fort jag får iordning min mobil och dess minneskort, som det tydligen va fel på, så kommer det lite bilder på mig och mitt liv. spännande!

Vet ni hur lång tid det tar för en elbil att ladda i en såndär stolpe som är med på typ fortumreklamen tror jag att de är? Det vet jag! Jag har verkligen undrat huuuuur länge som helst och har frågat massa människor men det är ingen som vet. Och jag blev liksom så himla nyfiken och kände att det här måste jag ta reda på, så jag skickade ett sms med frågan till 118100. JAG VET! dyrt och helt onödigt då jag kunde ha letat upp frågan själv på internet men jag gjorde de. Och jag fick svar. tog jäkligt lång tid (typ en dag) så dom måste ha letat länge! Men såhär skrev dom: Man klarar av att ladda elbilen vid en elstolpe till 80% på åtta minuter. Detta är framtidens bil! (jag har sparat smset eftersom det kostade pengar och om jag någonsin glömmer bort de så är det bara att jag bläddrar tillbaka och säger just de! vem vet, det kanske är någon som frågar mig en vacker dag.)

Så nu vet jag de! Och ni med för den delen!

Kommentarer
Postat av: lisa

hahahaha du är verkligen så himla rolig. Där märker man att vi är släkt, vi går liksom och funderar på saker jättelänge. haha puss

2009-01-08 @ 22:03:22
URL: http://hellolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0