Byxdress

jag var i skolan idag som vanligt. på lunchen gick jag. Frida, Josefin och Tasha till saffets för att skolmaten inte ens var ätbar. tro mig, vi provade! men vi insåg snabbt att vi fick skrapa ihop lite pengar till saffets. så när vi hade skrapat ihop pengar så gick vi och åt och när vi va klara så gick dom andra tillbaka till skolan för Frida skulle på ett möte. jag stannade kvar en snabbis på stan. saffets ligger ju väldigt nära cubus så jag kände att jag va bara tvungen att gå in och kika på deras byxdress som är jättefin och bara fanns i XS. jag har aldrig provat den, så jag tänkte "åh, ingen skada skedd om jag provar den. kan ju iaf titta hur det ser ut med en byxdress på." så jag gjorde de. fan. den va skit snygg! så jag gick fram till kassan och frågade om jag kunde lägga undan den tills imorgon (då får man ju lön ju). hon sa såhär: "tyvärr så går det inte att lägga undan reavaror." först så blev jag lite arg, men sen hörde jag vad hon sa. Reavara! jag tittade på prislappen, där stod det 199 :- och sen så stod det med en annan vit lapp, som nästan inte syntes 99:- vafan det ska vara stora röda lappar så man förstår att det är rea! så då bestämde jag mig ganska fort att köpa mig den. Jag hade fått några hundra kronor insatta på kontot och dom hade kommit in, för det hade jag kollat tidigare på dagen, så jag slog till! så nu har jag en supersnygg byxdress hemma i garderoben som jag ska ha på mig någon gång när jag är ledig! jag tänkte matcha den med ett par svarta, vad säger man, pumps fast inte pumps utan mer jaa, men sånna där jättehöga. skit samma, skor. sen en skinnjacka och någon lite färggladare kuvertväska, och nå snygga smycken till de:) tror att det kommer bli asfint. tyvärr så äger jag ju inte någon utav plaggen förutom byxdressen så jag får väl jobba upp mitt lager innan jag använder den. jag går ju inte ut så ofta pga jobbet så det hinner jag nog samla ihop ;)

jag hittade tyvärr ingen bild på min, men denhär ser ungefär lika dan ut.
(jag kan fortfarande inte lägga över bilder från min mobil,
det är något som är fel. så så länge får jag använda mig av typ google-bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0