Första inlägget, vad ska den ha för rubrik?

Wow! Äntligen har jag tagit ur tummen ur arslet och skaffat mig en blogg! Tyärr så kan jag inte lova att jag kommer att skriva i den  varje dag, helst flera gånger om dagen, i tio år. För jag tröttnar rätt fort på sånt här... Men jag ska försöka hålla den vid liv. Lovar!

Just nu sitter jag i alla fall här och äter pasta med bacon och tomat och basilikasås. Rätt gott faktist. OH! Jag måste berätta om min julklapp jag fick av mamma. En mixerstav. om jag ska vara ärlig så har jag faktist inte öppnat själva kartongen men idag när jag stod och lagade mat så letade jag efter några byttor som jag skulle lägga maten i, i vårat eller hans, robin asså, skåp. Och dom är liksom så dåligt planerade så jag måste liksom krypa in för att hitta något i skåpet. Och för att nå mina byttor så va jag tvungen att flytta på kartongen med mixerstaven i. Och då tänkte jag att jag kan ju packa upp den för den tar ännu större plats i vårat pyttelilla skåp med kartongen så jag plockade ur den. och då fick jag se att där finns ju en såndär grej som man kan göra juice och smothie(hur fan de nu stavas) med! och jag hade ju en massa blodapelsiner låg hemma. så mitt upp i all matlagning så fick jag för mig att göra apelsinjuice. Så där skalade jag två apelsiner, för jag tänkte att de skulle räcka som ett smakprov, och mixade dom. Och jävlar vad gott det blev! Så just nu så har jag druckigt upp 7 apelsiner på ca 30 minuter! Ingen  c-vitaminbrist här inte! Synd bara att ica har stängt för jag vill ha mer!! Joker har ju öppet. fast... det är nog lite för kallt för att ta en prommenad dit nu och jag ska ju snart sova för skolan börjar imorgon ju!

Just ja. idag har jag setat och pluggat. Engelska. och inte vilken engelska som helst, utan engelska b. Och ja, alla som känner mig börjar garva nu, för jag är värdelös på engelska. Men iaf. Vi fick en uppgift av våran lärare innan vi skulle gå ut på apu, alltså för ca 10 veckor sedan(!). Vi skulle läsa en bok på engelska och sen skriva en recention. Tror ni att jag har gjort de? Nix! Jag förstår inte vad det är med mig?! varför väntar jag alltid till sista minuten med allt. sådär så man får en klump i magen och ligger och tänker på det på natten att "imorgon ska jag gå och låna en bok" men så gör man det inte. I TIO VECKOR! Jag vet inte men det är något i min kropp som drar sig till den där spänningen när man sitter där sista kvällen och ringer till mamma och gråter för att jag inte vet vad jag ska göra och sen så ligger jag och tänker hela natten på en otroligt dålig ursäkt. Oftast "min skrivare funkade inte" "jag har skickat den till dig, konstigt det måste blivit något fel" osv. eller när jag sitter uppe till klockan fyra på morgonen för att verkligen kämpar för att bli klar. Är det bara jag som gör så?! Men, igår lånade jag en bok, och jag läste ut den idag (säg inte till någon att den va på 41 sidor) och så skrev jag en recension och nu har jag skickat iväg den. känner mig stolt. Jag kanske har ändrat på mig, 2009. Nytt år nya tag... fast nej, jag har ju apu-rapporten kvar. Och det värsta av allt, ett arbete i en kurs som har slutat och som jag har ig i och det ända jag behöver göra är att skriva en halv a4 om svanmärkt och sånna saker eftersom den andra halvan är klar, har jag inte heller gjort. Så nej, jag har nog inte ändrat på mig, 2009 kommer bli som alla andra år i skolan. Fast det är klart, det är mitt sista år!

Nu ska jag dra mig mot tvn och sedan värma upp sängen tills Robin kommer hem :) nej det lät snuskigt. Jag ska gå och lägga mig och sen kommer älsklingen hem inatt när jag sover och förhoppningsvis lägger armen runt mig och lägger sig så där lite mysigt mot mig. kanske får jag ligga på hans bröst ett tag tills jag somnar om :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0