Dagens

Oj vad mycket man hinner med när man går upp tidigt!!

Eftersom jag är hemma hos mamma just nu och har en mysig vecka med henne så är det inte bara mys utan sysslor som ska göras också!

06.00 Mamma väcker mig. Jag ångrar mig djupt att jag lovat att ta hand om fåren idag(ville prova)
06.30 Mamma skriker att jag måste gå upp för att fåren kan inte vänta hela dagen på att få mat.
06.45 Jag lyckas dra mig upp ur sängen, slänger upp håret i en toffs, tar på mig mjukis, överdragsbyxor, t-shirt från 9an, strumpor, raggsockor, tjocktröja och sen så stövlar och "ladugårdsjackan" och staplar mig ut.
07.00 Fåren är galna och vill ha en massa mat
07.30 Jag står under äppelträden och plockar upp fallfrukt som jag sedan skär lite fint i bitar åt fåren. 
07.40 Alla fåren faghitas om att få äta ur min hand.
07.50 Matar fiskarna som har fått flyttat från dammen
08.00 Tar ett varv och plockar upp alla plommon som ramlat ner
08.05 Katterna upptäcker att jag är ute och tycker de är skitkul så dom är runt mig hela tiden när jag plockar plommonen.
08.30 Jag kan ju inte gå in när katterna har det så roligt så jag kastar bollar och leker med pinnar.
09.20 Betalar en räkning som jag hade glömt!!!!
09.30 Ringer försäkringskassan och fixar lite
09.40 Ringer Håkantorpsskolan och berättar att jag har fått dom som partnerskola och berättar att jag kommer nästa vecka. Som vanligt är det en massa krångel för dom kan ju inte ta emot mig osv... dom ville återkomma senare.
10.00 Mailar en lärare samt gör kursvalet till nästa år och lägger upp min studieplan.
11.00 Försöker läsa alla bloggar som jag inte läst under 1 veckas tid! Har inte setat framför datorn allt mer än att pluggat!
11.54 Gör ett försök att ta en bild på hur jag ser ut i min outfit men lyckas inte då det inte blir något bra avstånd men tar endå en bild som jag tänker lägga i slutet av detta inlägg.
11.57 Läser igenom inlägget och kommer på att jag inte ätit frukost. Blir genast väldigt väldigt hungrig.

Fortsättningen på dagen kommer att se ut såhär:

  • Äta frukost
  • Ringa och beställa klipptid (om dom har tid)
  • Fixa iordning mig för att hälsa på mamma på hennes praktik
  • Köpa nya knappar till en kofta som jag ska ha på mig imorgon
  • Tanka bilen
  • Sy dit knapparna
  • Äta pizza
  • Plocka en bukett blommor tills imorgon
  • SE PÅ GRAYS!!



Ser ni hur trött jag är?! Bjuder iaf på den!


Hur har eran dag sett ut?

PUSS!


Kommentarer
Postat av: lisus

du är ju en lantis i blodet Johanna! det har jag alltid sagt. så söt!!! pUSSSSSSs

2009-10-07 @ 21:38:56
URL: http://hellolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0