15,5 år sedan.

Imorgon har jag läst en termin på högskolan. Då är det bara 3 år kvar. Yeey! Tänk att när jag är klar lärare så har jag gått 15,5 år i skolan. 15,5 år i sträck! (Om jag nu inte tar ett uppehåll dvs) Om jag tänker tillbaka 15,5 år. Då var jag alltså 4,5 år gammal. Vad gjorde jag då? Jag gick hos min dagmamma Margis och lekte med mina kompisar Sofia, Kristin och Niklas. Vi fick alltid marängschwiss om det va något speciellt och jag åt gärna mackor med leverpastej. Jag älskade att leka fångarna på fortet i deras soffa i lekrummet. Jag dansade balett med Kristin och Sara och till varje uppträdande så sydde mamma alltid massa fina kjolar till oss. Jag bodde på Vintervägen 137 och vi hade en damm med fiskar utanför. På helgerna lekte jag alltid med Lisa och Sara var väl bara året då! Vi samlade säkert på bokmärken som vi köpte på GG(Galne Gunnar). När jag fyllde 4 år så fick jag en jättefin klänning av mamma och prinsesskrona i strass från Maldiverna och så hade jag utklädningskalas för alla mina vänner med barbietårta. När jag fyllde 5 år hade jag piratkalas (om jag inte minns fel). Tänk att jag kommer ihåg det så väl, även fast det var ett tag sen nu...

Kommentarer
Postat av: lisa

ååååh jaaaaaa! fy fan vad jag var avundsjuk på den där prinsessklänningen JOhanna HAHA! önskar jag fick på mig den nu!!!!

puss

2010-01-17 @ 21:01:09
Postat av: helen lilja

och tänk... när jag har gått den linjne om ja kommer in har jag gått i skolan i 19 år!!!!!!!!!!!!!!! NITTON ÅR! haha... många av och påhopp och sen nu, ledig i ett år så... ja kanske 17 år totalt.. :P men ändå haha

2010-01-21 @ 16:20:14
URL: http://helenjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0